Meniť olej v automatickej prevodovke ?

Odborníci na automatické prevodovky radia meniť.

Servisná knižka k autu informuje o celoživotnej náplni automatickej prevodovky, na ktorú by sa nemalo šahať po celý čas.Má toto dilema vôbec nejaké riešenie?

Na začiatok malé zamyslanie. Výrobca automobilu ktorý náplň v prevodovke označil ako celoživotnú , zákazníkovi automaticky neklame. Iba neuvádza to magické číslo kedy má žívotnosť prevodovky alebo celého automobilu skončiť. Môže to byť po 500tis km alebo iba 200tis km , asi to nebude znieť príliš dôveryhodne , ale pre výrobcu v podstate životnosť automobilu končí zároveň zo zárukou. Aj prevodovka ktorá zlyhá po 150 tis km , vlastne vyhovela požiadavkám ,veď vydržala čo vydržať mala-záruku a ako bonus pár kilometrov navyše. Pre výrobcu je ideálny stav v prípade , keď kupujúci po štyroch rokoch užívania odovzdá vozidlo na likvidáciu a ide si k predajcovi spokojne kúpiť nové autíčko. S majitelom nejakej jazdenky už nikto z výrobcov nepočíta a tak isto mu nikto nie je nič povinný garantovať. Takže termín celoživotná nápnň je síce pekne počúva , ale inak nevypovedá vôbec o ničom.

vymena oleja


Automatická prevodvka je už z princípu svojej konštrukcie citlivá na kvalitu a čistotu oleja. a to neporovnatelšie viac ako motor.

V automatickej prevodovke sa jej prevádzkou uvolňuje oter a triesky z prevodov a mení sa teplotná stabilita , olej dosahuje v extrenmych podmienkach aj vyše 150°C.Najväčší problém však spôsobujú nečistoty , tieto olej "zhustia" a príde k optrebeniu skrine ventilov alebo poškodeniu tesnenia prítlačných piestov a je problém.

Servisy zaoberajúce sa opravami a servisom automatických prevodoviek považujú za rozumnú hranicu výmenu oleja pri 80 až 120 tisíc km. Väčšina problémov a porúch automatických prevodoviek vzniká z dôvodu dlhodobo znehodnoteného oleja v prevodovke.

Takže je to na Vás či investuje do servisu alebo to risknete.....